با توجه به استقبال شما عزیزان در ادامه معرفی قاووت سنتی دیار کریمان قصد معرفی نوع دیگری از این قاووت را داریم که به نسبت تهیه این نوع قاووت برای علاقمندان راحت تر بوده و دارای طعمی دلچسب و متفاوت است پس جهت آگاهی دوستداران این محصول بسیار مقوی و کسانی که مایل به تهیه کردن قاووت سنتی نخود نارگیل دیار کریمان می باشند اقلام واقعی آن را بیان میکنیم
خواص درمانی
مفرح و نشاط آور
آرامبخش
رفع خستگی کار روزانه
تقویت اعصاب
تقویت قوای جسمانی
مواد لازم
نخود برشته 1 کیلوگرم
نارگیل 250 گرم
هل سبز 15 گرم
شکر 5/1 کیلوگرم
روش تهیه
ابتدا تمام مواد را تمیز کرده و همه مواد را با هم ترکیب کرده سپس آسیاب کنید.
روش مصرف
به مقدار دلخواه (به طور مثال 1 قاشق مرباخوری) به همراه با 1 استکان آبجوش مخلوط کرده میل نمایید
این بار قصد داریم تا طرز تهیه نوع دیگری از قاووت سنتی دیار کریمان را با عنوان قاووت پسته یا قوتو پسته معرفی نماییم طرز تهیه این نوع از قاووت یا قوتو بسیار ساده بوده و به راحتی تمام افراد بدون نیاز به دانش خاصی قادر به تهیه و مصرف آن خواهند بود
خواص درمانی
خون ساز (رفع کم خونی)
تقویت عمومی بدن
تقویت چشم
رفع بی حالی و کسلی
آرامبخش
مواد لازم
پسته 1 کیلو ترجیهاً از پسته هایی کوچک و سبز
هل سبز 10 گرم
شکر 2 کیلو
روش تهیه
تمام مواد را با نسبت های گفته شده مخلوط و آسیاب نمایید.
قاووت پسته آماده شد
روش مصرف
به مقدار دلخواه (به طور مثال 1 قاشق مرباخوری) به همراه با 1 استکان آبجوش مخلوط کرده میل نمایید
نکته در مورد نگهداری قاووت : در تابستان و زمستان جهت نگهداری قاووت از فریزر استفاده کنید
مبانی رضایت از زندگی هم چون ریشه عمل میکنند. قطعاً بدون ریشه هرگز گل و یا گیاهی به ثمر نمیرسد و به وجود نمیآید، مبانی رضایت از زندگی پایههای اصل و اساسی برای رسیدن به رضایت هستند که ماآنها را از دیدگاه قرآن و حدیث مورد بررسی قرار میدهیم.
خودشناسی
از موارد اساسی و بنیادین در مسئله رضایت از زندگی شناخت خویشتن است. خودشناسی راهی به سوی خداشناسی است. «مَن عَرَف نَفسَه فَقَد عَرَف رَبَّه»و شکلگیری پایه دینداری انسان، از طریق خودشناسی، بهترین روش در تربیت دینی و معنوی انسان است. از سوی دیگر، خودشناسی زمینهساز پرهیز انسان از گناه و خطاست. این دو کارکرد، یکی از آن جهت است که انسان آنگاه که با ماهیت خویش آشنا شد و فقر وجودی خویش را دریافت و به رموز و حکمتهای فراوان هستی خویش آگاه گردید، به وجود صانع و مدبر حکیمی که این گوهر بیهمتا یعنی همان روح الهی خویش را آفریده پی میبرد، و نعمتهای الهی را شکر میگذارد. از سوی دیگر، آدمی که خود را شناخت و فضیلت و برتری هستی خویش و وجودش را بر سایر موجودات جهان خلقت دریافت، حاضر نیست به هر قیمتی آن را از دست بدهد. و یا آن را با لذتهای زودگذر و فناپذیر گناهان عوض کند.
خودشناسی موجب معنا پیدا کردن زندگی میشود و معنا پیدا کردن زندگی موجب بهداشت روانی خواهد شد و این خود عامل مهم در شادابی و رضایت انسان در زندگی است.
وجه دیگر که در سودمندتر بودن معرفت نفس بر معرفت آفاقی گفته شده در آثار و پیامدهایی است که بر این معرفت مترتب میشود.
معرفت نفس بهطور طبیعی از اصلاح نفس و اعمال آن جدا نیست و به بیانی دیگر، خودشناسی مستلزم خودسازی و اصلاح خویشتن نیز هست در حالی که چنین لازمهای بین آفاق شناسی و خودسازی وجود ندارد.
«اگر انسان به حقیقت اصلی خود نایل آید و اگر انسان به منزلت اولیه خود برسد و اگر در مرحله احسن تقویم خویش قرار بگیرد، از همه این اسارتها و اضطرابها و از همه فقدانها و تنگناها و از همه ناتوانیها و عجزها و حرمانها، نجات یافته و آنچه اندر وهم نیاید گشته و از هر حزن و غم رهایی مییابد.»
بنابراین باتوجه به مطالب گفته شده، ضرورت شناختن حقیقت وجودمان بر ما فرض است. در صورت شناخت خود انسان میتواند از زندگی خود بهره کافی و وافی را ببرد و به این علت است که یکی اصول و پایههای رضایت از زندگی، شناخت خویشتن است.
غذای سالم رکن اساسی سلامت بشر است. مقوله مهمی که به دنبال صنعتی شدن جوامع و به دنبال آن صنعتی شدن تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در یک قرن اخیر به شدت دستخوش تغییرات نامطلوبی شده است، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در جهت تولید بیشتر و سریعتر محصولات گیاهی و بکار گرفتن انواع هورمونها و آنتی بیوتیکها در تولیدات دامی، افزودن مواد نگهدارنده و افزودنی ها در تمام محصولات بسته بندی شده، استفاده از مواد ناسالم در صنایع بسته بندی مواد غذایی، فرایندهای نامطلوبی است که سلامت انسان کنونی را به شدت تهدید می کند. ارتباط معنی دار موارد یاد شده با انواع بیماری های مزمن و صعب العلاج از جمله سرطانها و اختلالات متابولیسمی و اختلالات جنسی و ناباروری در پژوهشهای بزرگ و متعددی در سراسر دنیا به اثبات رسیده است از این منظر داشتن تغذیه کاملاً سالم از نظر میکروبی و شیمیایی شاهراه اصلی بازگرداندن سلامت به جوامع بشری و محیط زیست است.در واقع بشر امروز که از چاله آلودگیهای میکروبی به چاه آلودگیهای شیمیایی افتاده است که این بار انسان با اپیدمی و پاندمی آبله، طاعون و … به یکباره از بین نمی رود بلکه در سنین بسیار پایین دچار بیماری های مزمن می شود که کیفیت سلامت جسمی و روانی انسان را پایین آورده و انسان را در واقع دچار مرگ تدریجی کسالت آوری می کند. آب سالم بدون آلودگیهای شیمیایی و مواد ضدعفونی کننده از جمله کلر،سولفات آلومینیوم، نیترات و … ، نمک کامل بدون اینکه ریز مغذیهای آن تجزیه شود (و فقط سمی به نام NaCl از آن باقی می ماند) و روغن سالم و پاک (روغن زیتون، روغن ارده کنجد و روغن حیوانی) که در پیشه درخشان تغذیه ایرانی امتحان خود را در سلامت بخشی به بدن انسان در طی سالهای متمادی به خوبی پس داده است، سه رکن اصلی غذای سالم است که در پزشکی ایرانی به مثلث الکیان شهرت دارد.
شاید شما هم از دسته افرادی باشید که مدتها با جوش صورت و بدن در گیر هستند. که گاهی با مصرف برخی مواد غذایی ، لوسیون ها و حتی مواد طبیعی بهتر و یا بدتر می شوند. راه های بسیاری برای درمان این مشکل وجود دارد که باید ابتدا در رابطه با علل ایجاد کننده این مشکل آشنا شویم و سپس به سراغ درمان برویم.پس تا درمان نهایی این مشکل با ما همراه باشید.
سلام این بار قصد معرفی گیاه و جوانه گیاهی را داریم که به ندرت افراد به آن توجه نشان داده اند، بی شک این گیاه یکی از معجزات طبیعت در درمان کم خونی و پلاکت پایین می باشد، البته باید این نکته را هم اضافه کنم که خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گرانقیمت این خواص درمانی را یافت و آن چیزی نیست جز جوانه های گیاه شبدر این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند. در ادامه مطلب به طرز تهیه ، خواص درمانی و شیوه مصرف اشاره خواهیم کرد. امید است مورد توجه قرار گرفته و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.
در سری نسخه های پیش رو سعی شده تا مطالب در منتهای سادگی و مواد در دسترس باشند تا هم تهیه کردن مواد کاری راحت باشد و هم طرز تهیه وقت گیر نباشد.
مواد لازم
بنفشه فرنگی(بنفشه سه رنگ) 25 گرم
چای ترش(چای مکی) 10 گرم
روش مصرف
بعد از هر وعده غذایی 1 قاشق چایخوری همراه با 2 استکان آبجوش دم کرده میل شود.
نکته ی مهم
به یاد داشته باشید استفاده از غذای کم نمک ، مصرف حداقل 6 لیوان آب به صورت روزانه ، استفاده از میوه ها و سبزیجات ، پیاده روی منظم که همراه با حس لذت باشد . از ساده ترین راه هایی هستند که باعث کاهش و تنظیم فشار خون به صورت طبیعی میشود.
اغلب شاهد این هستیم که پدر و مادری پس از 9 ماه انتظار با فرزندی روبرو می شوند که مدام دچار نفخ ، دل پیچه و گاهی کم خوابی و کمبود وزن می شود که در ضمن گریه های بی امان نوزاد باعث آشفتگی پدر و مادر و خانواده های آنها می شود که گاهی ناچار به انجام هر کاری برای حل این مسئله می شوند . در نوزادان طول مدت این مشکل زمان خاصی دارد که بین 40روز تا 4 ماه متغیر است که با رشد نوزاد در این زمان مسئله خود به خود حل می شود. در این مقاله به عوامل ایجاد کننده و همچنین درمان های خانگی و همچنین درمان طب سنتی آن خواهیم پرداخت و سعی بر این خواهیم داشت تا بهترین و کارآمد ترین موارد را برای درمان معرفی کنیم.
نشانه های نفخ و دل پیچه نوزاد :
این گروه نوزادان گریه هایی شبیه به چیغ دارند که با جمع کردن پاها به داخل شکم و دست ها را یه حالت مشت گره می کنند. درد دل ها در ساعات ابتدایی شب اتفاق افتاده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند.
بی شک آگاهی از وجود انگل در کودک یکی از شایعترین مسائلی است که ممکن است در هر خانواده ای وجود داشته باشد و حتی از آن هم مهمتر شیوع آن بین افراد خانواده است که نشانه خاصی هم ندارد که بتوان آن را در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد، با وجود اینکه درمان های متفاوتی برای اینکار وجود دارد در این مقاله سعی در مرور بهترین راه حل ها که هم ساده و قابل اجرا بوده و هم کارآمد نیز هستند داریم.
تعریف انگل : موجودی است که از طریق غذا و از راه دهان که یکی از شایعترین راه های ورود انگل به بدن موجود زنده است به بدن وارد شده و با ایجاد سازگاری و تغذیه از محیط بدن موجود زنده به رشد ، تکثیر و بقاء خود ادامه می دهد.
راه های انتقال انگل بین کودکان : معمولاً ابتلا به انگل در کودکان به واسطه سطح آگاهی پایین و همچنین رابطه با یکدیگر که معمولاً با تماس از طریق دست، ظرف غذا ، اسباب بازی هایی که استفاده می کنند این انتقال از کودک آلوده به کودک سالم انجام می شود، این موضوع در مهدهای کودک و یا مدارس شیوع بیشتری دارد.
تمامی را ابتدای شب خیس کرده ، خاکشیر یک قاشق در یک استکان به صورت جداگانه آن را خیس کرده صبح قبل از آفتاب عناب شاه تره و بقیه را صاف کرده خاکشیر را در صاف کرده اضافه کنید قبل از طلوع آفتاب ناشتا بنوشید
اعتقادات شیخ صدوق در اعتقاد در احادیث وارده در طبباب چهل و چهارم کتاب اعتقادات شیخ صدوق در اعتقاد در احادیث وارده در طب:
ابن بابویه رحمه الله علیه گوید:
اعتقاد مادر باب احادیثی که در طب وارد شده اینست که آنها بر چند وجه است. بعضی است که بنابر هوای مکه و مدینه وارد شده پس جایز نیست استعمالش در غیر آن هوا.
و قسمتی هست که امام علیه السلام آنرا فرمود بنابر آنچه شناخته از طبیعت شخص معین و مکان آن شخص را اعتبار نفرموده و تجاوز از موضعهای معین آن علاج نبایست نمود چون طبع آن شخص را بهتر از خودش می شناخته.
و نوعی هست که مخالفان درکتابها غلط انداز کرده اند که صورت مذهب حق را زشت نمایند در نظرها و بعضی سهو راوی شده و پاره ای آن است که راوی ناتمام به خاطرش مانده و ناقص نقل نموده: و آنکه بخصوص عسل وارد شده که شفاء هر دردی است صحیح است و معنیش آن است که شفا هر دردی است که از برودت باشد. و آنکه برای بواسیر استنجاء بآب سرد وارد شده در صورتیست که از حرارت باشد و آن که در باب بادنجان وارد شده که شفاست مخصوص فصل رطب است برای کسی که خرما می خورند نه سائر اوقات.
و اما آنچه صحیح می باشد از ائمه علیهم السلام از دواهای مرضها آیات قرآنی و سوره های قرآنی است و دعاها بآ« نوعهایی که وارد شده بسندهای قوی و طریقهای صحیح و حضرت صادق علیه السلام فرمود : که در ایام سلف طبیب را معالج می گفتند ، موسی عرض نمود پروردگارا درد از کیست؟ حقتعالی فرمود از من، عرض نمود دوا از کیست؟ فرمود از من، عرض نمود پس مردم معالج را چه می کنند؟ فرمود تطیب بذلک انفسهم دلشان به آن خوش می شود
پس از این جهت نام طبیب طبیب شد و اصل معنی طب مداوا کردن است
و حضرت داود چنان بود که هر روز در محرابش گیاهی می روئید و آن گیاه به داود می گفت مرا بگیر که برای چنان دردی خوبم تا آنکه در آخر عمرش دید که در محراب گیاهی روئید داود علیه السلام نام آن گیاه از آن پرسید آن گیاه گفت من (خرنوبه) هستم داود علیه السلام گفت خراب شد محراب و دیگر آنجا گیاهی نروئید.
و جناب نبوی فرمود: هرکه او را حمد شفا ندهد خدا او را شفا ندهد.
منبع: کتاب اعتقادات صدوق ترجمه سید محمدعلی قلعه کهنه ۱۳۷۱ هجری قمری
به گزارش فارس، با اعلام خبر مرگ عبدالله پادشاه عربستان، برخی افراد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) این موضوع را یکی از نشانههای ظهور میدانند.
در این روایت از امام صادق (ع) آمده است: «هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، قیام قائم را تضمین میکنم، سپس فرمود: هنگامیکه عبدالله بمیرد، مردم بعد از او بر احدی جمع نمیشوند و این امر ختم نمیشود مگر به صاحبتان إنشاءالله و فرمانروایی ماهها و ایام جایگزین سالها میشود، پس گفتم: تحقق این امر طولانی است، فرمود: هرگز» (الغیبة للطوسی صفحه 448/بحارالانوار جلد 52 صفحه 210)
چه مبارک سحری مرد ملک عبدالله جمعه خوش خبری مرد ملک عبدالله
بعد از این واقعه باشید محیای ظهور که ز الطاف خدا، مرد ملک عبدالله